Mainostajat

Olemme toimineet valtakunnallisesti vuodesta 2011, tässä esimerkkejä kumppaneidemme mainonnasta.

 

Aineisto-ohjeet

 

Mainoksen pikselikoko

Mainokset tulisi tehdä aina annettuun kokoon, jotta vältyttäisiin materiaalin skaalaamiselta ja laadun heikkenemiseltä. Resoluutio on 72dpi. Screenin näytön pikselikokoon 400x 240 px

 

Fontti ja mainosteksti

Päätteettömät fontit ovat hyviä. Esimerkkinä Arial, Futura, Gill Sans, Helvetica. Pienin suositeltava fonttikoko n. 20-24 Ulkomainoksessa seitsemän sanaa on hyvä yleissääntö (huomioi katsojan käyttämä aika ja etäisyys screenistä)

 

Kuvat

Mainoksen laadun valmistamiseksi kannattaa työskennellä samalla resoluutiolla mitä screenresoluutio on. Skaalaaminen heikentää huomattavasti mainoksen laatua.

Broadsign Administrator tukee kuvatiedostoja : JPG, PNG, GIF (animoitu GIF ei toimi)

  • Kuva ihmisestä, varsinkin kasvokuvat ovat tehokkaita.
  • Vältä kuvia jotka ovat liian yksityiskohtaisia. Esim. kuva ihmisjoukosta menee suttuiseksi näytön pienen pikseliresoluution takia.
  • Screenin valovoimaisuuden takia suosi värikkäitä, vahvoja mainoksia. Ne näyttävät tehokkaimmilta.
  • Valkoista taustaväriä ei kannata käyttää mainoksissa.

Videot

Ajastusohjelma Broadsign Administrator tukee yleisimpiä videotiedostomuotoja kuten avi-, mov-, wmv- ja mp4 -videotiedostoformaatteja. Suosittelemme mp4 formaattia

 

Flash

Flash-mainoksia tehtäessä mainoksen osat kannattaa suunnitella kuvankäsittelyohjelmassa ja tuoda Flashiin omina läpinäkyvinä kuvina. (esim. png-muodossa)

Mainostoimisto Semio | Tampere ja Seinäjoki Webio julkaisujärjestelmä, verkkosivujen ylläpito